Kurumsal kimlik, işletmelerin, kurum veyahut kuruluşların hakkında bilgi edinmeyi ne iş yaptıklarını ve ne gibi çalışmalara imza attıklarını anlamamıza yardımcı olan göstergeler bütünüdür. Yani bu aşamada aynı kategori altında yer alan görseller olarak da yorumlamak mümkündür. Kurumsal kimlik olarak ele alınan görsellerin tümü, aynı zamanda markaların, firmaların dışarıdan nasıl görülmek istediklerine bağlı olarak da değişmektedir. Bundan ötürü de markaların, kendi sahalarında, yine kendi hedeflerine uygun bir kurumsal kimlik var etmeleri söz konusudur. Kurumsal kimlik, bütünüyle, kurumun varlığını ve nasıl bir duruşunun var olduğunu belli eden etkenler olarak nitelendirilmektedir.
Kurumsal bir imaj var etmek istendiğinde de özellikle kurumsal kimliği oluşturan seçenekler bir araya getirilmektedir. Bu yüzden kurumsal kimliğin neden önemli olduğu hakkında bilgi sahibi olmak bir hayli önemlidir. Bunlara örnek vermek gerekirse de son dönemlerde markaların global olarak rekabet içerisinde olduğu gözlemlenmektedir. Söz konusu rekabet ortamında, markaların kendilerini öne çıkarması, diğer markalardan ayrılması için var ettikleri kimliğe, kurumsal kimlik denmektedir. İçerisinde bulunan öğelerin tümü, markayı temsil eden ve hedef kitleye markayı hatırlatan faktörler olarak yorumlanmaktadır.
Kurumsal kimlik öğeleri içerisinde sadece logo ve kartvizitin yer aldığını düşünmek yanlıştır. Çünkü kurumsal kimlik, içerisinde tüm detayları barındırmaktadır. Markanın içerisinde bulunan birçok nokta, yine kurumsal kimliğin oluşmasında önemli bir etki sahibidir. Bunlar için örnek vermek gerekirse de kurumun adı, logosu, sembolleri, renk kullanımı, fontu, kurumsal yazı karakteri, kartviziti, kurumsal banner ve e-posta imzasına kadar daha birçok seçenek bulunmaktadır. Tüm bu öğeler ve profesyonel bir kurumsal kimlik yaratmak, markanızın kalitesini yansıtmak, kurumsal bir imaj oluşturmak, rekabet sırasında ön sıraya geçmek ve çalışanların markaya olan bağlılığını arttırmak açısından önemli bir avantajdır.